< Till bloggens startsida

Dan före avresa

Snart är jag på väg. Om 24 timmar sitter jag på tåget, herregud vad de sista dagarna bara rusat iväg!

Idag har jag fixat en telefon som har täckning i norrland (3 verkar ju sluta funka norr om Sundsvall), handlat åt farmor och blivit bjuden på gudomlig hemmagjord rulltårta (som jag bara måste ta receptet på, användbart i framtiden när jag har landat, skaffat familj och har 17 barn att baka födelsedagstårtor åt).

När jag burit in matkassen i farmors hall så började jag storgråta när det slog mig att vi inte kommer att ses på ett par månader...här åker jag upp och ska hitta mina rötter och sitter den största roten kvar här i stockholm (rent metaforiskt så var den riktigt dålig, men jag är säker på att ni fattar vad jag menar).

Men nu känns det i alla fall bättre. Jag är på väg, det känns jättekul och spännande. Och jag kommer ju hem igen. Och farmors hade sin sista behandling i veckan, så vi har tummat på uteservering i Maj.

Nu ska jag fixa med sista prylarna och öppna en iskall staropramen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0