< Till bloggens startsida

20130526

Söndag, sköna söndag, det var faktiskt mysigt med lite regn idag kände jag. Vilodag. Igår var det parkdag och det brukar alltid vara intensivt; sol, musik, lite drick, folk; full fart hela dagen. Somnade ändå hyffsat tidigt och drack mer vatten än alkohol vilket är ett smart drag har jag märkt. 
 
Cyklade in till stan i morse, mötte mamma och bjöd på morsdag-fika. Köpte en klänning som egentligen var för dyr för min plånbok men som sitter sjukt bra och som var ett "must have". Jag provade den redan i torsdags och den har inte lämnat mitt sinne sen dess, måste betyde att den mår bäst av att sitta på mig:)
På hemvägen öste det ner så jag stannade på Plantagen och råkade köpa en tomatplanta, en grukplanta (är det en planta eller ett träd?) och en paprikabuske/planta. Sen trampade jag och växterna oss hem i hällande regn och flyttade in i växthuset ett par timmar, åh så fint de är planterade nu i sina krukor. Hoppas att de kommer trivas och ge mig goda grönsaker hela sommaren! 
 
Jag har skrivit och skrivit under eftermiddagen. Hoppas på att få ihop något som jag kan känna mig stolt över, och om inte så är det ändå den bästa terapin. 
Nu blir det tidiga sängen, skulle göra vad som helst för att det skulle vara juli och semester nu, åh vad jag längtar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0