< Till bloggens startsida

20130419

Åhhhhh vad tiden går låååångsamt idag. Sitter på jobbet, hela huset tomt på folk eftersom många rest bort. Nu bara väntar jag på att klockan ska bli helg så att jag kan dra på mig mina gympadojjor (som är skönast i världen) och knalla över till mamma, vi ska laga middag tillsammans idag. Eller rättare sagt, jag ska laga middag medan hon sitter med sin brutna axel och tittar på. Blir mysigt att åka över till henne en sväng, bara katten inte blir helt tokig bara för att jag kommer, hon gillar verkligen inte mig. Sist fräst hon itll och med. Tror att hon känner konkurrens och att hennes soffhörnn blir hotat. Som tur är brukar jag inte stanna alltför länge.
 
Solen kom och solen gick. Fan så man blir fixerad av vädret i det här landet, som om det är den enda faktorn som betyder något. Men det är ju lite så; sol på himlen genererar sol i sinnet, typ.
Den gråa, dassiga, matta till molntäcke som ligger över Stockholm just nu matchar i alla fall min mensvärk väldigt bra, känns liksom moloket, svullet och gammal uppblött marshmallow på något vis.. men det släpper förhoppningsvis till eftermiddagen, när helgen kickar in på riktigt.
 
I går var jag på Röda Korset igen, träffade de andra som hoppat på det här uppdraget. Supertrevliga människor, väldigt avspänd och trevligt atmosfär. Jag tror det kommer att bli riktigt intressant!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0