< Till bloggens startsida

utbränd disktrasa

Suttit och googlat på nunnekloster och silence retreats, blev så vansinnigt sugen på att åka någonstans för att hitta mig själv. Men sen kom jag på att det är ju precis vad jag gör här hemma; sitter ensam i tystnaden med ett stort kyskhetsbälte på. Typ. Och inte fan blir jag gladare av det. Och inte hittar jag mig själv heller. Jag är mer lost än någonsin.

Kanske borde jag komma iväg på någon orgie-resa istället? Hittar jag inte mig själv på en sån resa så är i alla fall möjligheten att stöta på Mannen i Mitt Liv störren än här hemma i alla fall. Och det vore ju typ hälften vunnet.. och om inte så skulle jag åtminstone få uppleva en massa spännande, exotiska, erotiska orgier och hisnande orgasmer i rökelstunga rum. Rökelsetunga mörka rum i sådana fall rum för jag ser för jävlig ut för tillfället (och för att vara ärlig så är jag inte upplagd..jag vill ha kramar och vara liten igen, sexighetsfaktor noll).

Well well, blir varken orgier eller kloster ikväll. Det blir substitut popcorn och nagelvård som varken kompenserar för det ena eller andra men distrherar mig från grubbleriet en liten stund. Arghh vad sjukt jobbigt det är att vara människa. Vad vill jag med mitt liv? Vad drömmer jag om, vad vill jag uppleva, vad gör mig glad? Just nu har jag ingen f-ing aning och det gör mig så frustrerad. Jag brukade vara ganska lättroad; en utekväll, lite shopping, några vänner och tillvaron tdde sig helt ok trots pengaproblem och andra detaljer som skulle kunna smolkat ner.

Nu har jag egentligen inga större problem; jag har ett jätteroligt jobb (som jag uppenbarligen inte klarar av eftersom jag kajkat ur totalt), jag bor ok (eller halva sanningen, har flyttat från kollektivet och får nycklarna till lilla ettan i Oktober. Just nu i mammas lägenhet medan hon pysslar om mormor i Norrland) förutom att min hjärna inte vill ta in någon information. Error error, känns som att jag är överfylld på intryck och inte kan ta in en endaste grej. Jag förstår inte hur jag kunde hamna här...
"Utmattad" och "utbränd" är f.ö hemska ord, tänker på sönderbränd mat och sura, fadda disktrasor när jag hör orden. Stämmer bra överens med hur jag mår iofs. Men ändå.. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0