< Till bloggens startsida

SOL

På jobbet är jag så otroligt ordnad, städad, ja rent av präktig. Så viktigt att göra allt perfekt, noggrant..
Det är helt otroligt makalöst hur otroligt duktig jag är på att skilja på arbete och privat för utanför jobbet så känns allt smärre kaotiskt. Inte bara de ovikta kläderna som samlats i höga travar, utan också de där förbaskade lånen som bara måste betalas igen, suck..verkligheten kommer liksom ifatt.

Men trots att det är grejer som tynger mig just nu så hade jag en fantastisk kväll igår. 4 tjejer med massa mat och vin, kan liksom inte bli bättre. Vi babblade och bubblade hela kvällen, varför gör man inte sånt oftare? Det var länge sen jag hade en så kul kväll, och dessutom utan att bränna massa pengar, stor bonus. Ja, nu har jag ju i och för sig inga pengar att bränna men ändå.

Konstigt nog var jag inte ett dugg bakis imorse utan tog en låång promenad och åt den nya daimglassen med päron som iof var lite av en smakbevikelse. Men det gjorde liksom inget,bara grejen; att äta glass i solen. Hur lyxigt är inte det på en skala?

Mötte även mamma en sväng, hon var glad som vanligt, skulle träffa någon gubbkompis i gamla stan.

Nu ska jag bara ta det så lugnt hela kvällen, imorgon måndag igen. Tilbaks till vuxenvärlden för 40 timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0