< Till bloggens startsida

gubbfeber och tjejmiddag

Jag var otroligt vuxen igår och kom hem inte för sent och inte berusad, trots AW utan middag och allt. Progress.

Och idag är det fredag, vad skönt med lite helg. Och imorgon har jag tjejmiddag med 10 supertrevliga vänner och bekanta. Alla känner inte varandra så det känns som värsta networkingen, kul! Babbel med bubbel är en klar vinnare!!

Idag blir det jobba, jobba, jobba, sen gymmet, sen systemet och mataffären och sen.. puh, hem med ett glas vin i lugn och ro.

Veckan har varit otroligt kaos. Inte så mycket runt omkring, mest i mitt huvud.

Möte med en man, gammal bekant (med tillhörande kort relation som faktiskt endast är värd att nämnas inom parantes), som gick händelserna i förväg vilket störde mig något enormt.

Han hade ljugit för sin fru och sagt att han var i Öerbro. Men hade bokat hotell i Stockholm och hoppades på sällskap. Utan att synka av i förväg eller höra sig för. Han bara trodde att jag skulle nappa med en gång, som om det vore det roligaste i världen att ligga med en överviktig man som dessutom har en familj hemma som tror att han är i f-ing Örebro, what a turn off!!

Jag blev faktiskt besviken på honom , vi har känt varandra i 10 år, jag trodde mer om honom än så, men å andra sidan så blir jag påmind om varför den korta relation vi hade för länge länge sen var så.. kort.

På den tiden var en sån som frågade om man hade kissat ordentligt före bion så att man inte behövde gå mitt i.. en gång var jag så irriterad på honom att jag lurade i honom att wasabi (det gröna till sushin) ska ätas skopvis om man är en Riktig Man. Stackarn hade aldrig ätit sushi tidiagre och har förmodligen aldrig gjort det igen sen dess. My God vad han retade gallfeber på mig då. Nu känns det som ren gubbfeber.

I vilket fall som helst, otroligt skönt med både fredag och sol, vad mycket enklare livet känns ackompanjerat av riktigt dagsljus!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0