< Till bloggens startsida

Vilken dag..

..av att faktiskt inte göra så mycket annat än att bara vara. Precis vad jag behöver. Tog rundan runt Brunnsviken i morse, den kändes extra lång idag, kanske för att det var en intensiv dag igår. I morgon ska jag vila mina ben helt, de är de värda!

I morgon kommer papps förbi med en cykel som jag ska få låna. Helt perfekt att ha nu när jag är ledig. Jag ska svischa runt i stockholm på denna blåa herrcykel, slängandes med min nya frisyr, underbart!

Pratade med Em idag, det var längesedan sist.. nu bor vi i samma land med pratas aldrig. Visst, vi lever olika liv, men det ska väl egentligen inte spela någon roll, eller? Det är nästan så att det fysiska avståndet gör att man liksom inte orkar, att man stänger av helt istället. Bara för att man är sjukt lat eller vad det nu är.

I vilket fall som helst; vi pratade länge idag och det kändes som att inte en dag gått sen vi sågs sen. Vi avhandlade det senaste och uppdaterade varandra på alla fronter. Hon ska ha barn igen om ett par månader. Jag kan bara inte fatta att tiden går så himla fort, jag tycker det var nyss hon sa att hon var med barn första gången! Och jag är typ 7 år ädre och har inga barn. Jag har inte ens en kille som kan killa mig på ryggen och säga att jag är bäst... men men, det löser sig. Jag är ganska duktig på att peppa mig själv även om det där med ryggkillandet är lite joxigt att göra på egen hand:-)

Det är svindlande att inte ha någon plan, vanligtvis har jag en kalender som är späckad från 08.00-17.00. Nu är den tom och jag kan fylla mina dagar med precis vad jag vill, vilken lyx! Inga möten som pockar, inga åtaganden,  som det ska vara när man har semester med andra ord.

Såg en tröja på bik bok igår som jag verkligen är sugen på, superfin och sitter alldeles perfekt! Den har poppat upp i mitt huvud flera gånger idag, vill ha vill ha vill ha. Ska sova på saken, men är det regnigt i morgon så måste det faktiskt få lov att bli ett substitut a la tröstpris för utebliven sol. Helt plötsligt känns det som att det faktiskt inte gör något om det är en dassig dag i morgon:-)

Natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0