< Till bloggens startsida

Koppla av och koppla ner

Vad är lycka? Jo det är en dag som denna, vind i håret och medvind i livet. Ett varv runt Brunnsviken, ett dopp i Edsviken, grillad kyckling och ett par ljumma folköl med broren. Behövs inte så mycket mer. I alla fall inte just nu.

Pulsen börjar inställa sig på semestermood och jag är i Nu.

Turbulenta sommarmånader som trasslat runt i mitt huvud de senaste månaderna. Som om det vore något ovanligt, på något sätt hör det mitt dramatiska jag till. Men det har faktiskt varit i det exeptionellaste laget. På alla plan.
Jobbet: nya ansvarsområden och dessutom stationerad deltid på Malta från och med snart. Fantastiskt och kul men hur mycket kan ett litet huvud ta in egentligen. Ibland ahr jag tänkt att nu är min skalle så överfylld att den snart går sönder, spricker för at att det inte finns plats för mer.
Kärlekslivet: knappt obefintligt och det som funnits har varit destruktivt och på bekostnad av min lilla själ som TILLÅTIT sig själv att behandlas som en gammal loppig matta eller nåt. Ändring pronto!

Jag sa till min bror idag att jag är så trött på att vara singel, att jag vill hitta någon. "Sluta med det det där" sa han. "börja med att hitta dig själv först så ska du se att resten löser sig av sig självt". Han har Så Rätt. Såklart. En formel som funnits tillgänglig och latent i mitt huvud så länge. Men det blev så självklart när han sa det.

Nu har jag semester och jag ska inte hesta mig till att göra något annat än vad jag vill just i stunden, Vara Snäll Mot Mig Själv. Natti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0