< Till bloggens startsida

helg

..och 6:e dagen på Malta. Det har varit en fullspäckad vecka, tiden har bara sprungit iväg.

Jag har somnat tidigt tidigt om kvällarna, helt slut. I helgen blir det massor med sol och bad, känner för att ligga och mysa med bok.. hoppas bara att snörvlet går över; ALLTID när jag är här blir jag fökyld. Har räknat ut att det är AC' som körs på typ minusgrader precis överallt. Nu sitter jag på hotellrummet, utan ac, varmt. Men hellre det än att vara förkyld en endaste dag till.
Gick till apoteket igår och fick hostmedicin med röd trekant på flaskan. Den hjälper, men gör en lite... seg. Men det är ok, nu kan jag iaf vila ut ordentligt under helgen.

Så mycket info att smälta.. men så himla roligt. Jag ser verkligen fram emot den här hösten som kommer att innebära massa resande.

Nästa vecka ska jag ta tag i mission hitta lägenhet här, vill ha något litet, nära kontoret. Jag kommer nog att hitta något. Men måste skamset erkänna att hotell-liv är ganska... bekvämt. Allt liksom bara finns och man behöer inte rodda med grejer som att bädda sängen eller tvätta handdukar. Iofs kanske inte det mest personliga boendet, men i vilket fall, jag klagar inte:-) Efter allt som varit hemma i huset så känns det dessutom lyxigt att vara ensam, att inte behöva ta några som helst hänsyn till någon. Men allting har ju såklart både för och nackdelar..kanske kontrasterna som gör det?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0