< Till bloggens startsida

Snart helgen

Hm, lunchrast, och det är fredag, vad jag har längtat efter den här dagen hela veckan.
Jag fattar inte: hela den här veckan har jag vaknat som en pensionär vid halv 5 om morgnarna, det är ju inte normalt! Och inte ljust ute heller för den delen! Jag ska verkligen sova igen massa timmar i helgen hade jag tänkt. Skulle vilja hitta på något ikväll, men får se, det skulle vara bra om jag stannar hemma och sparar pengar. Men 1 öl kan man ju kanske alltid ta..

Har fixat fika till jobbet, goda bullar och kakor. Synd att typ alla på kontoret är på någon sorts diet, trots att det bara är killar som jobbar här.
En snubbe äter alla dagens mål mellan kl 18.00-21.00, alltså ingenting under dagtid, men storfrossa på kvällen. Förstår inte riktigt vad det ska vara bra för, men han påstår att det är bra för de anabola effekterna. Inte för att jag har sett han har blivit biffigare precis, snarare så ser han lite svullen ut i ansiktet och det verkar som att det verkligen tar på humöret att bara äta var 23:e timme (förvånande va).
En annan kille har slutat med socker och äter absolut ingenting som innehåller sött. En tredje snubbe har bara lagt av med fikabröd eftersom han tycker han gått upp efter julen. Så, det är jag och de andra 2 tjejerna (som faktskt är inne och jobbar samtidgt för en gångs skull) som får fika helt enkelt.

Själv tror jag på att det är bra att vara nyttig, men jag skulle aldrig klara av att vara så duktig om jag inte unnande mig goda saker med jämna mellanrum. Men antar att vi alla funkar olika. SKulle jag dö i morgon skulle jag iaf garanterat inte ångra att jag unnar mig den där bullen idag. Och kanske ölen. Eventuellt en påse karamellkungen:-D

Dessutom: Efter jobbet ska jag till gymmet och köra roligaste och tuffaste passet,.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0