< Till bloggens startsida

anpassning till nyårlöftena

Första tisdagen på det nya året inleds med träningsvärk. Bra träningsvärk. På gymmet är det alltid 2 klasser som kör pararellt, spinning och någon form av aerobics. Innan klasserna börjar så sitter alla och väntar i cafe-delen.

Det är bara killar som går på spinningen, och de riktigt kämpar för att se värdigt manliga ut i sina vadderade cykelbyxor. De ser ut som vuxna män i blöjor. De ÄR vuxna män i inkontinenta blöjor. Det ser roligt ut, jag får bita mig i löppen för att inte börja fnissa. De andra aerobicstjejerna verkar inte se det roliga i cykelkillarna, de har fullt upp med att hålla koll på muskelknuttarna i gymet. Och frisyren och sminket. Vissa till och med sminkar sig INNAN passaet för att se snygga ut inflr instruktören. I alla fall på måndagar då det är "Mr Step" som har befälet. Jag börjar bli riktigt duktig på att förstå vad de säger, trots att klasserna är på holländska. Dessutom bra ord att kunna i andra sammanhang; vänster, höger, snabbare,nu kör vi, 3 varv till :-)


Intensvt på jobbet, och förutom mina vanliga sysslor så har jag fullt upp med att inte röka under arbetstid, ett nyårslöfte som jag bara måste hålla.
Helgen var helt toppen, för första gången på länge kunde jag koppla av och bara tänka på mig själv. Massa shopping, choklad och så gymmet då, som en hälsosam kontrast. I och för sig, både shoppingen och chokladen fyller verkligen sina terapisyften. Bara det att chokladen har en tendens att sätta sina spår i form av finnar och trånga jeans. Och shoppingen känns i plånboken. Så ingen choklad i veckorna, också ett nyårslöfte. Har inte lovat mig själv något angående shoppingen, man behöver ju inte överdriva, 2 löften räcker :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0