< Till bloggens startsida

Allt i ordning

Ibland har saker sin naturliga förklaring och Hans försvinnande i går kan inte ses som annat än en sån där gång då man liksom får vara lite snål med missnöjet över att inte ha stått i centrum. Det vore så kul att dela med mig av hans eskapader men eftersom jag vill att han ska
1. göra det igen
2. tala om det för mig
3. vara kvar här
....så får jag ligga lite lågt.

Kontoret känns hur nice som helst. Jag har 14 arbetsdagar kvar och lagom mycket på mitt skrivbord. Alla vet ju att jag är på väg så ingen räknar med att jag är överambitiös. Allt jag presterar är ett plus,vilket gör att jag känner mig sjukt duktig.
Chefen samlade till möte i förra veckan och deklarerade att hon hade en bra och en dålig nyhet. Alla ville höra den dåliga nyheten först. Och det var att Snurrmaggan lämnar oss, vi är så ledsna och det är så tråkigt. Jaha, folk skruvade lite på sig och ville veta den roliga nyheten. Jaa... fortsatte hon, den roliga nyheten är att Snurrmaggan har fått ett mycket roligare mer utvecklande jobb, så vi ska alla vara glada för hennes skull. För det är ju verkligen jättekul.
So that's it?? sa nån och då kunde jag låta bli att flika in "yes, but one more thing, it means that we are goina have a ig bye bye party! That's a part of the good news isn't it? Chefen nicade tveksamt, men så får det alltså bli. Hejdåfest på kontorets bekostnad låter som det optimala, speciellt som jag slutar den 21, och alla vet ju hur det är veckan innan lön. änns som att allt är så vältajmat för en gångs skull!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0