< Till bloggens startsida

Grattis Isabella Lund

Jag blir lycklig över att Isabella Lunds blogg vann, det finns hopp i Sverige, jag hade nästan givit upp. Trots alla förbud och allt fördömande i detta lilla land så finns det alltså ett intresse inför att lära sig mer, något som är ganska ovanligt. Reaktion för rädsla brukar ju annar vara att slå dövörat till; det man inte ser finns inte....

Frågan är om svenska bloggare är liberala än den övriga befolkningen, eller om något håller på att hända?

Här i Amsterdam är ämnet prostitution något man knappast en diskuterar eftersom det är ett inslag som ingår i den amsterdamska kulturen.  Allt sker öppet och jag har inte träffat på en enda turist som inte lockas hit på grund av "den förbjudna synden" som ju inte är så förbjuden här. Fakum är att klimatet här är så varmt och öppet; eftersom inget är förbjudet och alla vet det, så kan man koncentrera sig på annat, typ att leva livet. Hur många sitter inte i de svenska stugorna, inlåsta i skam och tabun, bara för att vi har en lagstiftning som förtrycker människors rätt att göra vad hon/han vill?

Att Isabella Lunds blogg vann bevisar att en stor del av svenska folket tänker för egen maskin, jag myser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0