< Till bloggens startsida

Schizofren haschpsykos- längtar hem

Två tänkande, sunda människor har jag träffat den senaste veckan; min bror och min mor. Både har de den färgsprakande diagnosen "manodepressiv schitzofreni". De borde flytta till Amsterdam, där är alla lite manodepressivt schitzofrena. Men i ett land där cykelhjälm är tvång och bordellerna huserar i pizzeriorna kanske man inte ska sätta ribban för högt... när normalitet är att inte känna så att det märks så kan jag förstå att man kan få en hasch-psykos av att bara läsa om ämnet.

När jag kommer hem till Amsedamse så ska jag röka en joint, hångla med mina älskade 17 kvadrat och bara vara jävligt glad över att jag har en livboj från ett Svedala som drunknar i sin skenheliga präktighet.

I eftermiddag ska jag träffa den tredje Sunda Människan i Stockholm, farmor. Hon gillar mina turkosa jympadojjor och min knall-lila kappa. Jag gillar farmor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0