< Till bloggens startsida

Jul, jul, fucking jul

Så var det den tiden på året igen.. suck. Nu börjas det med "och var spenderar du julen då? Vilka ska du fira med? Vad har du handlat, och hur länge är du ledig?" Bara det är ångestskapande nog. Jag firar av tradition inte julen. Inte för att jag kommer från en julfri familj, men det har bara blivit så. Den här tiden på året har alltid varit den mest ångestladdade tiden ända sen jag var ett litet skilsmässobarn med både en plastmamma och en tokmamma. Kan inte komma ihåg en endaste harmonisk barndomsjul...

SÅ, alla ni som undrar; jag ska spendera julen ensam, jag ska inte äta någon julmat och jag ska inte öppna några julklappar. Trist men jämför med alternativet; att stressa runt som en skållad råtta i Stockholm under julhelgen.

Och helt ensam är jag inte, grannen som för övrigt också är både en vän och svensk, ska också vara här i Haarlem utan familjen. Men hon har man och barn och allt. Rättare sagt,  hon har pojkvän och väntar barn (kanske inte riktigt samma sak).

Ja, ja, det kommer en jul då jag ska ha min alldeles egna familj som jag kan fira med.. Jultomten, finns du så står det i alla fall övers på önskelistan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0