< Till bloggens startsida

Att man aldrig lär sig..

Har aldig aldrig varit någon sensuell gråtare; alltid massa snor och mascara i hela ansiktet. Igår kväll hade jag ett stort psykbryt över julen. Satt bölande i fåtöljen med katten i knäet (hon var nog ganksa nöjd eftersom hennes bästa moments är när jag sitter still) och tyckte vansinnigt synd om mig själv hela kvällen. Tills jag kände den där välbekanta känslan, javisst var det mensen som kom. Samma dag eller dagen innan är jag alltid ett gråtmilt, känslomässigt vrak. Och varje månad glömmer jag ALLTID bort det och tror att jag håller på att bli helt knäpp. Måste vara lite trög, räknade precis ut att jag under mitt 30-åriga liv måste ha haft perioden ca 1872 ggr, vilket borde vara ett tal av experience om man säger så. Men varje månad är det samma överraskning, och samma lättnad över att det "bara var det". Helt plötsligt så var pusselbitarna och svaren där;

  • alla klännningar jag provade igår kändes som tighta korvskinn och jag kände mig som en knubbsäl
  • jag var hungring som en gris, och åt trippla portioner
  • jag var melankolisk
  • 2 fula blemmor på kinden
Med dessa uppenbara ledtrådar borde jag ju kunnat räkna ut vad som var på gång, men inte! Jag drog som vanligt i alla växlar och konstaterade att jag håller på att bli knäpp, utbränd och gammal, allt på samma gång!

När jag var yngre lyckades jag alltd göra mig ovän med alla, och resten av månaden gick åt till att reparera relationer som jag trasslat till med mitt charmiga humör. Nu för tiden är det bara de absolut närmaste som får lida, igår var det exet i Finland som fick trösta, supporta och intyga att jag är alldeles bra som jag är. Stackars, stackars, honom, vilket mardröms-ex jag är, måste skärpa mig...ska försöka komma ihåg nästa månad.

Nu ska jag dricka 1 liter vatten eftersom hela vätskebalansen antagligen rubbades igår med allt flöde av tårar, sen ska jag ta en långpromenad och klura ut komande mens-strategier :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0