< Till bloggens startsida

20130413

Veckan var bara too much, det var en galen vecka på jobbet. Jag älskar mitt jobb, missförstå mig inte, men när det är något. Hela. Jäkla. Tiden. Så springer man typ benen av sig och låter hjärnan slå kullerbyttor både fram och baklänges tills man inte vet vad det var man skulle göra från början. Men. Situation är tillfällig och kommer att bli bättre i Juni. En liten tröst i alla fall. Till dess får jag göra mitt bästa för att räcka till och framförallt spara en liten bit energi till mig själv också, så det så. Har hamstrat energi idag genom att blanda rolig läsning med rolig mat; perfekt terapi. En rask prommis på det och nu känner jag mig faktiskt ganska utvilad, eller i alla fall inte heeelt gaga. 
 
Hämtade ut mina glasögon i onsdags. Fina, jag ser sjukt smart ut, förhoppningsvis lyckas man lura någon:) Varför gör jag förresten alltid så där? Liksom förminskar mig själv genom att insinuera att jag iNTE skulle vara smart. Ibland är man ju inte helt shysst mot sig själv. Och mitt nyårslöfte som ändå var att vara mer reko och snäll mot mig själv och allt. Gör om gör rätt. 
Hämtade i alla fall ut mina glasögon i onsdags. Fina, jag ser sjukt smart ut, förhoppningsvis lyckas man lura någon:) nästan lika smart som jag faktiskt är, så det är ju bra med sann marknadsföring i alla fall. 
 
Kanske blir en sväng över till E som varit på alkoholfritt bröllop hela dan. Nyfiken på att höra mer om det nya konceptet och om det blev några klackar i taket ändå. Är det inte konstigt egentligen att det är ovanligt och udda att inte servera alkohol? Säger ganska mycket om hur vi lever och hur socialt missanpassade och hämmade vi ändå är här uppe i norr som behöver ett järn för att tina upp vid minsta tillställning. Och jag är inte ett dugg bättre än någon annan kan jag lova, varför är det så? I vilket fall, väldigt nyfiken på hur det där bröllopet var:) 
 
Och jag längtar så efter vår, vår, vår och parkfester och att dansa open air. 
 
Förresten, var med om något annorlunda för ett par veckor sen. Det tog någon vecka att komma över det men nu tycker jag mest att det var en lustig erfarenhet att lägga till i upplevelsebiblioteket under kategorin "pinsamt". 
Jag träffade en kille som jag känt sen länge men inte sett på över ett år. Vi babblade allmänt och det var en trevlig kväll. Men sen råkade vi hamna i säng. Vilket iofs kanske inte hade behövt vara någon större katastrof. Om det inte vore för att.. han kallade mig för FEL NAMN. Själva grejen i sig brydde jag mig faktiskt inte så mycket om, det jobbiga var att han sa förlåt typ 100 ggr och den lilla grodan blev en jättepadda, typ. Men men, har inte fått några men förutom att jag för alltid kommer att associera det namnet med den händelsen för all framtid. Och det kan jag leva med:)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
E

Gillar ditt resonemang kring din egen smarthet. Inte ok att förminska dig sådär, det gör du rätt ofta faktiskt. Visserligen med glimten i ögat, men ändå...
Och ja, är det inte märkligt med vår alkoholkultur... å andra sidan är det ju så kallt här upppe i Norden... tänk runt medelhavet, i värmen - där slappnar man av automatiskt och "behöver" inte alkohol på samma sätt (i alla fall inte i samma utsträckning)... Men, hmm... nix, det vart inga klackar i taket på bröllopet. Men det var en rätt trevlig tillställning. Märkligt att bli bjuden på mineralvatten till minglet mellan kyrkan och middagen... de hade hyrt nykterhetsförbundets lokaler. Sen blev det brudskål i alkoholfritt bubbel. Missförstå mig inte - jag behöver inte alkohol för att släppa loss, men min erfarenhet är att de flesta andra behöver det. Det förhöjer helt enkelt stämningen om det florerar alkohol i lokalerna... trist men sant. Fast sen har det väl även mycket med smaken att göra - gott vin till god mat förhöjer smaken avsevärt. Till skillnad från mineralvatten och läsk... ;-)

Well, vad ska man säga åt den pinsamma jättepaddan egentligen... förutom "L O O S E R". Inte nog med att han klantade till det på nivå 1... han ska fortsätta till nivå 10 där det inte finns nån utväg. Smart grabb... men han är väl bra på annat får man hoppas, för hans skull... ;-)

2013-04-16 @ 15:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0