< Till bloggens startsida

snabb dag

...Och vart tog den här dagen vägen. Har flängt och farit hela dagen, och nu är klockan snart 5. På eftermiddagen!
Var och tittade på en ny lokal, supersnygg, fräscht och svindyrt. Men skulle verkligen kunna tänka mig att jobba därifrån. Dessvärre (eller kanske tur) har jag inte det slutgiltiga ansvaret för budgeten och sånt när det gäller så stora projekt, men hade jag kunnat bestämma så skulle vi flytta in där.

Mäklaren var så typisk; bakåtslick och pratade i ett. Jag undrar om han gick på något, typ kola eller amfetamin. Han var så i gasen, helt otroligt att så många ord kan komma ur en och samma mun på så kort tid. Hade det inte varit för att lokalen var så lysande läcker så var det så att man sagt "vi tar det" bara för att få honom tyst. Kanske det som är hans taktik.

I vilket fall som helst, den här måndagen har till skillnad från typiska måndagar verkligen gått undan!

Jag sitter och klurar på hur jag ska lyckas komma iväg till Sri Lanka. Utan pengar. Men med skulder. Simma känns ju inte precis som en lysande idé. Låna pengar för en resa känns inte heller som ett smart drag.

I värsta fall får jag vara ledig i Stockholm vilket iofs inte är helt dumt, har ju inte njutit av den svenska sommaren på flera år. Förra Juli började jag ju nya jobbet och sprang omkring som en gnu och märkte knappt att det var sommar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0