< Till bloggens startsida

2011-07-13

Tidig morgon och som vanligt vaknar jag tidigt, tidigt. Hoppas det blir fint väder idag, älskar att ligga i solen och inte göra så mycke mer än att bli brun:-)

Förra veckan jobbade jag på Malta, och de malteser jag pratade med var förundrade över hur besatta vi svenskar är att prata om vädret. Jag har inte tänkt på det tidigare, men våra liv kretsar ju kring att anpassa aktivitet efter väder. På Malta finns inte samma tänk eftersom det alltid är +30 och sol, typ. De skulle komma över en sväng till Svedala så skulle de inom ett par timmar fråga om kommande minuters väder, man kanske måste uppleva molnen regntung himmel för att förstå vidden av hur mycket vi uppskattar när det är uppehåll.

En stor kaffe och sen får det bli ett varv runt Brunnsviken, förhoppningsvis i solen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0