< Till bloggens startsida

Tuttmotivation=fiskmås


Ragnhild Karlsson med väninna vill bada utan bikiniöverdel med hänvisning till "att det är orättvist att killar inte behöver skyla brösten? Är det ett skämt? Eller På Riktigt? Get real!

För mig låter det som ett par radikalfeminister som inte riktigt är torra bakon öronen har snurrat till det lite. Missförstå mig inte; Jag älskar mina bröst, men jag värnar också om deras integritet eftersom de fyller en viktig sexuell funktion för mig. Vill folk bada topless,inga problem (gör det ofta själv, för att jag vill att de ska få "simma fritt"), men att motivera det med att "män inte behöver skyla brösten" typ "orättvist"är det tokigaste jag hört.
Kvinnor och män ÄR olika och när vi inser det kan vi börja jobba för att inte kasta paj på varandra. Förutom amnigsfunktionen som kvinnobrösten försett med så är de a) väldigt sensitiva för beröring b) vackra c) förknippade med sex, och njutning. Detta utspel får mig att undra om kvinnor, trots att jag är en själv, är lite dummare?

Kommentarer
Petra

Hej!
Tänkte bara lämna ett litet avtryck eftersom jag varit inne och läst på din blogg. Ha en trevlig helg!
//Petra

2008-05-16 @ 14:17:17
URL: http://www.petra79.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0