< Till bloggens startsida

bitchar och anknudlar

Jag har ätit anknudlar idag, men vart är ankan? Inte i smaken i alla fall... men det är bara att vänja sig, det blir ett par veckor till av att Bita I Det Sura Äpplet. Jag får inte spendera så mycket nästa månad. Dessutom åker jag till Sverige snart och då måste jag åtminstone inför familjen låtsas att jag lyckats skrapa ihop några vuxenpoäng. Att spendera hela lönen på 3 dagar är varken speciellt smart, förutseende eller vuxet, men jag kan inte låta bli, det finns så mycket fint att köpa. Det spelar ingen roll hur mycket pengar jag har, jag förbrukar dem som om utgångsdatumet är imorgon.



Sverige-resorna brukar vara rena gödningskuren, mina släktingar släktingar är feeders. När jag bodde i Sverige var det ingen som brydde sig om vad jag stoppade i mig, antar att det är ett av privilegiena man har när man bor långt ifrån dem- de hinner liksom sakna en och gör allt för att kompensera för de månader vi inte setts. I mitt fall innebärr det att bli gödd. Det spelar ingen roll hur jag ser ut, jag skulle kunna väga 120 kilo och de (speciellt mamma) skulle ändå utbrista "men åh vad du är maaager, ääääter du???" Nej, jag lever på luft, ny trend här på kontinenten, billigt och gott.


Jag är tillbaka i det dammiga kontorshörnet. Intrigerna rullar på som vanligt, men det verkar som om vissa regler har skapats:


Sätt krokben för så många du kan.

Det finns bara ett sätt att ta sig fram på- vässa armbågarna

Tänk elaka och avundsjuka tankar om alla som befinner sig i samma rum.

Kasta lite nedlåtande blickar till höger och vänster samtidigt, kombinera med att himla med ögonen

Snacka skit bakom allas rygg.

Gör allting i syfte att plocka pluspoäng hos chefen.

Om du tycker att någon gör ett bra jobb- säg inget om det.

Diska inte en endaste grej om du inte har diskveckan.

Påpeka hur noggrann du är om du har diskveckan.

Framförallt- verka alltid genuint oinitresserad.

Var kreativ- speciellt om det drabbar någon annan


Suck... nästa jobb jag har (om jag någonsin kommer härifrån) ska absolut vara mansdominerat.


10 minuter kvar av arbetsdagen, jag överlevde en dag på Kontoret. Med Nöd och Näppe. Nu ska jag ägna kvällen åt att chilla i min villa.... öh, typ något sådant i alla fall


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0