< Till bloggens startsida

Lärdom 1.0

Jaha. Så var det 2 månader sen sista raden här.. jag har kommit in i en skrivblocksperiod, dvs måste skriva ner saker för hand, kanske fått tangentbordsfobi:-) Så nu har jag i vilket fall som helst anteckningsblock strödda huller om buller fulla med ostrukturerade tankar, som en galen professor typ. En galen professor som fortfarande inte blivit upptäckt kan väl vara värt att nämnas. Deras storhet brukar ju komma fram några generationer efter att de dansat iväg till himlen eller helvetet eller vad det nu är som väntar när dagarna på lilla jorden är räknade. Om man ens hamnar någonstans (jag vill ju tro det, annars är det ännu mer panik över allt som måste upplevas innan man blir en liten jordhög)? Herregud nu är jag ute och far i andra tankar än vad som var menat. Igen.

Vi börjar om.

Jag har inte skrivit på ett par månader. Nu skriver jag. Bra sak.

Sen sist.. har massa saker hänt, och det är som vanligt kaos i huvudet. Men på ett bra sätt (ordet "kaos" klingar negativt på något sätt.. men kan inte hitta ngt annat ord som beskriver det virrvarr av tankar som strömmar igenom det här lilla hjärnkontoret).
Kaos och förändring är bra. Framförallt är det ett bevis på att man är Levande. Vilket väl är hela poängen. Eller?
De känns som om de senaste 10 åren varit någon sorts existentiell kris som i huvudsak bottnar i 2 frågeställningar:

1. Vad vill jag göra (från hjärtat, i mig själv, utan att väga in andras värderingar)
2. Vad borde jag göra (vad räknar familjen, samhället, vännerna, kollegorna, grannarna och allas mostrar o fastrar som "rätt" värderingar/livsmål)

Svaren går inte ihop. Jag balanserar i gränslandet mellan andras förväntningar och mina egna drömmar. Från och med Just Nu tänker jag skita i det. Om jag ALLTID, konsekvent, och helhjärtat lyssnar på min inre röst så har jag åtminstone gjort mig själv glad. Och det är bra nog. Amen. 










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0