< Till bloggens startsida

Andas

Andas, andas, andas. Hitta inre flowet. INTE stressa. Lev.

Låter ju lätt som en plätt eller hur? 

Men det är svårt som fan ska jag tala om, nästan en heltidssyssla som enbart funkar när man vandrar i urskogen. Och det kan man ju inte göra hela tiden, eller?

Stresshanteringsgrupp. Stressar dit för att hinna, för att inte komma sent. Tränar andningövningar. Jaha, var det så här enkelt att koppla ur och koppla av tänker jag och trippar hem på lätta steg.  Går hem och övar. Och övar lite till i min iver att stressa ner.  Vaknar med nackspärr. Fan.

Andas, andas, andas. Inte stressa upp mig över nacken, det kommer att släppa, bara slappna av för fan tänker jag irriterat. En lång bit kvar.





Kommentarer
marie

Sofia...gud, vad jag känner igen mig!

2011-12-07 @ 09:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0