< Till bloggens startsida

Long time no seen

Så har det gått veckor igen sen jag skrev senast, huvudet har varit så fullt av så mycket annat jox. Liten uppdatering:

1. Jag har fått nytt kontrakt på jobbet, så nu kan jag simma lugnt i ett år till. (förra året var kaos, fick vänta in i det sista på svar och var ett litet nervknippe när kontrakte väl var bekräftat).

2. Jag är blond igen. Bestämde mig för att gå tillbka till min ursprungliga färg. Satt en hel lördag med klet i håret hos frisören. När de först visade året efter förgborttagningen så fick jag panik, morot var det ända jag tänkte på, när de tog bort handduken. Frisören me, hon bad mig flytta till en stol längre in i salongen, antagligen för att passerande potentille kunder inte skulle se mig, taskig marknadsföring. Men ialla fall, med lite färg och lite blekning blev det toppen.

3. Jag vet det låter osannolikt, men jag håller faktiskt på att spara pengar. Vuxenpoängen bara ramlar in, jag har nämligen en Budget :-). De skrattar åt mig på jobbet eftersom det är långt ifrån den shoppaholic de känner. Men vänta bara ska ni få se, jag ska bli rik som Joakim von Anka, och sen ska jag...chilla :-)

Annars har det mest varit som vanligt; jobbar och gymmar lite om vartannat. Träffade på en blottare förrra lördagen, ett lite annorlunda avbrott lördagsrutinen. Jag började gapskratta, antar att gubben hade förväntat sig en annan reaktion. Men med den hängbuken och outfiten kunde man inte göra annat.

Jag var också på en "date" med killen som bor vägg i vägg. Tips; dejta aldrig grannar, du får liksom dras med dem oavset du vill eller inte. Han var den snålaste, mest självupptagna tönt jag träffat. Han satt och förklarade att han aaaldrig köper drinkar ute för att det är så dyrt. Vi satt och drack ljummen öl hela kvällen tills jag sa att nu är det min tur att handla. Då beställde han minsann en coctail!!! Jag var så sur att jag drog hem. Men som sagt, bara en vägg som skiljer oss åt, önskar att vi aldrig gått ut över huvud taget.

Lyckades också äta lunch gratis på IKEA i söndags eftersom en tjej som brukar gå på samma zumbaklass har jobbat där. VI stod och snackade i söndags och jag sa att jag borde åka till IKEA och handla lite svenskt gotta.
Hon frågade om vi inte kunde luncha där eftersom det är hennes tidigare jobb. Sagt och gjort; kötbullar med lingon, glass och pannkakor blev det. Bra att man har lite användbara kontakter här i Haarlem :-)
(Blev inget matshoppande då, så får se om jag kommer iväg på lördag)

I dag är det Lönedag, jippie! Jo, jag ska spara den här månaden med, men framförallt ska jag köpa några belöningar i form av kläder för att jag varit så duktig på att spara!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0