< Till bloggens startsida

Sjuk på riktigt

Jag hade sett fram emot en riktigt tråkig jobbdag som jag ändå skulle känna mig jäkligt duktig över att ha avverkat eteråt. Hade tänkt mig att jag lite missnöjt skulle lunsa iväg för en dags arbete, lite lagom moloken, men ändå så tapper. Snacka om att vissa straffar Gud med det samma... 
Förutom att jag blöder som en stucken gris så har jag nu även svullna knän, hostar och har feber. Har aldrig varit med om att knäna strejkar vid influensa tidigare, en ny upplevelse att addera på upplevelsekontot. Jag ringde till och med till pappa och gät igår för att jag kände mig så eländig. Trasig i utlandet, alldeles, alldeles ensam. Nja, med modifikation måste jag väl erkänna, men det kändes så just då, och pappa tyckte så synd om mig och det var huvudsaken....

Hade två projekt idag; hämta antidepp-piller på apoteket och att snacka med hyresvärden eftersom jag upptäckte för några dagar sedan att mitt kontrakt går ut den 18 januari. Det verkar ändå som om jag får bo kvar...han bad mig i alla fall att betala full hyra, jag hoppas att det innebär något positivt. 
Det bästa med att vara sjuk är att man inte gör av med några pengar. Det värsta är att man inte tjänar några.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0