< Till bloggens startsida

Pengar...

Måste lära mig att spara. Varför har jag aldrig några pengar i slutet av månaden? Äh, retorisk fråga, för att jag spenderar för mycket. Faktum är att jag älskar at konsumera, sedan kan mina fluffisvänner sitta där och säga att pengar inte har någon betydelse. Pengar betyder allt, t.o.m i fluffsammanhang. Som nu, jag har inte ens råd att gå på yoga.

"De bästa nöjena är gratis" brukade pappa alltid säga. Men vad ha inte sa var att det gärna får vara i kombination med något som kostar.

Nu är jag i alla fall så pank att det känns alldeles självklart att inte spendera allt på en gång. Men så känns det ju varje månad, jag lär mig aldrig. Ungefär som mensgrejen; varje månad undrar jag varför magen känns så svullen och varför jag känner mig fet som en stuffad gris. Ända tills mensen kommer tillsammans med ett  -Aha, det var för att jag skulle ha mens.
Kroppen kanske förtränger de här detaljerna för att gör det lite mer uthrdligt att leva?
På fredag blir det i alla fall Glada Lönen, shoppa, shoppa, shoppa! Vet inte riktigt vad än, men det brukar lösa sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0