< Till bloggens startsida

Vilken dag!

Idag var en dag som hette duga, det kan jag lova. Om jag trodde det skulle bli action action så var det en väldigt klen beskrivelse av vad det innebär att flytta 1200 km, om än så bara för ett kort tag.

Jagat runt som en tokig sen i morse. Eller rättare sagt jag började dagen med att desperat gå till mac-butiken för att få hjälp med att installera allt som jag inte kunde själv (vilket känns lite korkat så här i efterhand eftersom jag nu fattat att allt är så pedagogiskt, läckert och enkelt att till och med jag skulle klarat av det). De var så hjälpsamma och vänliga att jag nästan började undra om de fått något uppiggande i frukostflingorna. Jag menar, jag fick nästa en omänsklig reaktion "vad kuul att se dig igen, sist ut igår och först in idag" och "inga problem, klaaart vi ska hjälpa dig omedelbums". Och det 10 minuter innan öppningsdax!! Eller kanske är det bara jag som blivit påverkad av för många år av holländsk service som är mer i stil med "ok du får handla här bara du inte frågar en endaste jävla fråga" eller "jag kan absolut inte hjälpa dig, för jag jobbar faktiskt bara här". I vilket fall, preppade frukostflingor eller ej, de var sjukt snälla och hjälpsamma vilket gjorde hela resten av dagen så mycket enklare!

Allt är nu i alla fall inhandlat, tror jag (på bekostnad av nära & kära som jag fått avboka roliga möten med,men jag lovar att det är inget roligt att umgås med en skrutt som springer omkring som en skållad råtta). Skidkläder och raggsockor, moon boots och långkalsonger. Det känns som att jag ska på världens äventyr, jag kan bara inte fatta att jag om 48 timmar sitter på ett tåg som tar mig rätt upp till tjottahejti Vad har jag givit mig in på?:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0