< Till bloggens startsida

snart sova

Långt samtal med farmor. Motvilligt medger hon att det KAN vara kul att jag åker.. om jag kommer tillbaks inom vissa uppfyllda kriterier (som jag skakade hand om över telefon) nämligen att jag:

-Inte gör en långkörare, max ett par månader
- Inte kommer hem med en hel renfarm
- absolut inte flyttar permanent
- absolut hittar hem

Typ.

Känner jag mig själv rätt så kommer jag att vara lika glad över att åka hem som jag är just nu över att åka, det brukar ju vara så där med kontraster och gräset på andra sidan och allt det där..

Listan över grejer som måste fixas imorgon är låång och börjar ungefär så här:

underställ
skidbyxkor+jacka
strumpor
skidglasögon
fleecetröjor

... och slutar med allt som jag redan har men som måste lyckas knökas ner i väskorna. Det blir bra (mitt nya mantra).

Tänkte skriva att det mesta kan man väl köpa där men kom på att det kan man ju inte alls det....ahhh, jag måste verkligen få till den här packningen på ett bra sätt, och på typ noll tid. Det får helt enkelt lösa sig. Om inte annat så får de en bortkommen stockholmare att garva åt som inte tänkt på att ta med sig ditten och datten (typ, "hur kunde hon glömma en renskinnspäls"), men det får jag väl helt enkelt bjuda på då:-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0