< Till bloggens startsida

kvällen och tanken

Jag borde krypa ner i sängen, sova min skönhetssömn och inte sitta här och grubbla. Men nu gör jag det i alla fall.
Jag får inte ihop hur min hjärna kunde koka över så här, jag bara fattar inte att jag igonerat mig själv så länge, så mycket. Det känns inte bra. När det man ska vara mest rädd om är sig själv.

Skör är bara förnamnet. Peta på mig och jag skulle rasa ihop som en liten sorglig hög.

En mening formade sig själv vi huvudet idag; "Att vara lyckad är ingenting värt om det det förtar lyckan". Så har jag skapat mig min alldels egna quote idag, helt tom i huvudet är jag ändå inte.

Det är så många tankar som snurrar runt där uppe.. skulle jag blivit utmattad om jag hade haft någon vid min sida? Skulle jag kört på lika hårt om jag hade haft någon som jag älskar vid min sida? Kanske. Kanske inte.

Att jobba kan vara substitut för mycket. Lätt att kompensera för misslyckade kärleksrelationer med att vara driftig och duktig och perfekt på jobbet.. säger såklart inte att det i alla lägen är på det viset, klart att det är viktigt oavsett vad att utvecklas på jobbet och allt det där.. men för mig har det varit så jäkla vansinnigt viktigt att vara duktig, omtyckt, driftig, påhittig, lojal, flexibel och tillgänglig på jobbet. Låter förresten som egenskaper som man skulle kunna läsa om på Mötesplatsetn eller nåt. Problemet är att när all den energin kanliseras på en enda sak och det är arbete.. så blir det väldigt andefattigt. I alla fall för mig.

Jag inser att det måste mer till i mitt lilla liv för att hitta tillbaka till den glada skrutt som jag brukade vara..jag har bara inte kommit på exakt vad..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0