< Till bloggens startsida

Söndag

Vilken skön dag igår! Lång promenad i ett Stockholm som badade i sol, semlor hos farmor och ännu mer sol på vägen hem.

Slog på tv'n när jag kom hem igår och överöstes av bilder från Japan och tsunamin. Minnen väcks till liv, både från tiden i Japan och tsunamin i Thailand som jag med min tajming självklart var med och upplevde. Ibland så får jag en sån där tacksamhetskänsla; jag lever. Faktiskt. I allra högsta glad. Vad skönt! Vad fantastiskt! Det hade kunnat se så annorlunda ut och med en marginal på minuter.

Men nu är jag här! Och gnäller över småsaker, oroar mig för ingenting och förstorar upp vardagsproblem som egentligen är helt oviktiga. Är det inte konstigt? Perspektiv är nog en färskvara lika viktig att underhålla som för den som vill hålla sig vältränad. Utmanar man inte sig själv så stagnerar hjärnan och så lätt att fastna i ett inrutat, missnöjt tankemönster som inte gör någon lyckligare..

Jag är ledig, men vaknar ändå så här tidigt på morgonen, helt otroligt. Men lite skönt också, en heelt ledig dag till innan arbetsveckan startar igen.

Ser så fram emot 2 saker som händer här framåt vårkanten:
1. Besök från Berlin, ska bli jättekul att träffa denna person som jag har superconnection med och inte har träffat på nästan ett år. Ex;et. Vi skulle nog inte kunna leva med varandra, utan kom varandra riktigt nära då vi på något sätt insåg att vi är så olika att det inte ens var charmigt längre. Å andra sidan skulle jag inte kunna tänka mig att leva utan honom heller, finns det någon som känner mig (förutom farmor) så är det han. På alla möjliga och omöjliga plan. I vilket fall som helst, ska bli så kul att ses!

2. Jag ska till Amsterdam!! På Queens day!! Det ska bli superkul, har inte varit där på nästan ett år. Förra årets queens day stod jag över eftersom det var älskade Kevins begravning, men annars har jag varit med nästan varje år. Och jag älskar det!! Hela stan en stor fest-arena och marknadsplats. Party hela helgen och ALLA ute på gatorna, love it! love it! love it! Jag som annars brukar ogilla all form av jobbiga spektakel, säg Vattenfestivalen och jag får kalla kårar och flashbacks av svenskar i träningsoverall som driver omkring i flockar längs stockholm gator. Queens day är något annat. Det är verkligen FEST om ni förstår vad jag menar. Ungefär som Pride, det är också feststämning som heter duga.

Nu borde kaffet vara klart, ska ta mig en stor kopp och bara njuta av att det är söndag!














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0