< Till bloggens startsida

..

Minipiller dag 2. Jag har ju gjort det här förut, bara att man glömmer varje gång hur det är. Som när hjärnans överlevnadsmekanism slår på VARJE månad och man går omkring där och undrar varför man känner sig som en tjock bäver med hetsätningsproblem. Just det, mensen ja. Tror att kroppen VET hur jobbigt man tycker det är och därför hjälper en att glömma hur det är varje månad. Annars skulle man ju typ ha ågren inför nästa gång resten av månaden. I alla fall jag som förvandlas till ett ocharmigt monster. Nu ska jag inte skylla allt på pms;n, jag kan nog vara ett ocharmigt monster oavsett vad, men de där dagarna hjälper helt klart till..

I vilket fall, nu äter jag sen 48 timmar tillbaka minipiller, och ska på så vis slippa elaka magar och buttra tankar (och såklart eventuellt dra förde av att jag kan leka fritt) MEN, det tar ju ett par dar innan hormonerna hoppat färdigt och infunnit sig i sin nya rytm. Och tills dess får jag helt enkelt finna mig i att känna mig som en strandad, uppsvullen marsmallow.

Läser vad jag skrivit och skäms; vilka jävla lyxproblem jag har. SOm världen ser ut just nu så borde jag bara knipa käft och vara sjukt tacksam över att jag kan bekosta mig att gotta mig i mina preventivmedelsproblem. Så nu göra jag det........................tystnad.....................................tystnad.................................................tystnad..............

...Mitt liv är faktiskt väldigt bra och jag har så mkt att vara glad för. Så nu ska jag gå och lägga mig och läsa med min älskade marshmallowmage och ge den en alldeles egen hyllningsmassage.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0