< Till bloggens startsida

Träningsvärk i hjärnan

Träning och kurs kul, men hjärnan liksom arbetar på ett annat sätt, borde göra det här oftare :-)

Hissade ner Bless (katten) efter jobbet, jag ville att hon med skulle få lite vårsol. Förra sommaren åkte hon hiss i korgen flera gånger om dagen (jag bor högst upp i huset och har tyvärr ingen uteplats), sen hon kastrerades så har hon inte varit så pigg på att hissas ner. Eller hissandet i sig är det väl inget fel på, men hon har suttit kvar i korgen och stirrat upp med en befallande min om bara säger en sak; "Hissa mig hem. Nu" Men idag skuttade hon till och med ur korgen och nosade i barnfamiljens trädgård mittemot. Progress. Livet blir så mycket enklare om hon kan trötta ut sig och leka på egen hand, vissa dagar känner man bara inte för att vifta runt med leksaksråttor och fladdrande vippor.

Alla är så facinerade över att hon kommer när man ropar och att hon vet hur korghissen fungerar. Hon lärde sig faktiskt med en gång, men tror att förra sommarens längtan efter män snabbade på inlärningen lite, ungefär som att jag vet att tåget till Amsterdam tar mig till barer med raggmöjligheter :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0