< Till bloggens startsida

Morgontänk

Vaknade av att det var kallt kallt kallt, upptäkte att jag sovit i korsdrag, smart. Lägenheten är i alla fall.. vädrad.

Gick på zumba igår, vad lite musik och höftsväng kan få en att känna sig som värsta latinon, typ Salma Hayek. Tills jag såg mig själv i helväggsspegeln och upptäckte att jag inte ens är i närheten av en parodi på en svängig latino. Klumpig svensk med andan i halsen är en mer träffande beskrivning. Men som med allt annat, övning ger färdighet, vänta bara till sommaren börjar, då ska jag höftskaka mig igenom sommarnatten som värsta latinoprinsessan, folk kommer undra om jag har sydmarikanskt påbrå, så zumbiskt välkordinerad kommer jag att vara:-)
..men nu är det onsdag, dags att ta tag i vardagen. Jobbet superbusy, och röker fortfarande inte under arbetstid, jag är imponerad av mig själv. Men måste medge att jag har nikotin nära till hands i form av sugtabletter, måste ju tänka på min omgivning; ilsket frustrerat röksugen och vara trevlig kollega går inte riktigt ihop. Skulle bli alldeles för mycket att hålla reda på :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0