< Till bloggens startsida

Helg och cafe-abstinens

Åh vad jag saknar ett riktigt caf'e a la' svensk stil, typ Bönor o Bakat eller Thelins. Såå mycket goda saker och så mysigt att sitta med en bok o bara mysa (ännu bättre var det innan rökförvudet). Holland är dåliga på det där, men desto bättre på små barer. Men jag vill inte gå till en bar och mysa mitt på dan, jag vill sitta bland tanter, tonåringar och väninnor och dricka stora caffe lattar med kanel. Har inte sett en ensaste stor caffe latte i Holland, och ändå har jag bott här i 4 år. De serverar i små fjantiga glas, typ 1 klunk som får plats i dem. Och kanelbullar, muffins, cocosbollar, åh...
Snart är det dags att komma iväg till gymet, sen ska jag och en vän gå på jakt efter ett cafe eller åtminstone något som liknar ett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0