< Till bloggens startsida

utsövd säl

Oj vad jag har sovit som en liten säl. Jätteskönt, det behövdes. Vaknade lite kaxigare än igår och känner liksom Screw Julen, och det får bli som det blir. Jag passar på att njuta fullt ut av den känslan så länge den varar. Jag har i alla fall vänner, vad vore julen utan dem!!! Indianflickan har bjudit mig till hennes familjs släktmiddag (som hålls hemma i uset), och Bella har föreslagit mysig middag, så oavsett vad som kommer jag ju inte att sitta själv.

Vad som gör mig mest ledsen är att jag inte får träffa mina halvsyskon som inte sett på så länge. Bara för att deras mamma och jag inte gick ihop för 16 år sen. Eller vet inte ens om det är därför som jag inte är välkommen dit på julafton. Det är i alla fall just det som gör mig s sorgsen, att vara exkluderad från sin egen familj på det sättet. Och att missa ett mysigt tillfälle att umgås med både halvsyskon och familj.

...nej nu får jag inte gå in i julångest-känslan igen. Frukost it is. Och Screw julen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0