< Till bloggens startsida

Fredag och Novacaine

Sitter hemma något mör efter 4 sprutor novacaine.. jag kände mig helt yr efteråt och det kändes verkligen som om munnen hängde som på en bulldog. My God vilken tur att man inte går till tandläkaren alltför ofta. Men typiskt mig att göra ALLT på en gång. 2 dagar på raken och mega-behandlingar!

Tandläkaren berättade att han är specialicerad på att jobba med förståndshandikappade patienter, så alltså därför vi klaffade så bra :-) Äntligen någon som pratar luuungt och låååångsamt med en medan man sitter livrädd med munnen uppfläkt åt alla håll o kanter. Jag grät inte ens!! Och jag som är den värsta drama queen du kan tänka. Så fort jag ser en tandläkarstol (eller ännu värre en tandläkare) brukar jag börja gråta och skaka. Tidigare har de alltid gjort något "temporärt" arbete, antagligen för att bli av med mig så fort som möjligt. Men den här gången var jag alltså en vanlig, enkel och tyst patient.
Nu har jag nya fyllningar i alla gaddar och de är putsade, polerade och känns helt toppen! Hoppas det känns likadant i morgon när all bedövning gått ur.

För 2 veckor sedan var det Långfredag. Långfredagen då Kevin dog. Det känns som om det vore igår, men ändå känns det som en evighet sedan.. Jag är glad at jag var ledig veckan efter så att jag fick gråta av mig och tänka alla tankar som var tvungna att tänkas. Nu gråter jag inte längre, det är mer en blandad känsla av glädje och sorg.. kan inte förklara.. men minnenan gör mig glad och saknaden gör mig sorgsen, på ett ungefär..

Nu ska jag lägga mig strax, helt slut efter den här tandläkaromgången.

Jag hoppas, hoppas att det går att ta sig med flyg till begravningen, vulkanen bara måste ha fått nog och lugnat ner sig tills dess..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0