< Till bloggens startsida

...

Kevin tjatade och tjatade på mig att jag skulle göra en intervju med honom. På något sätt drog det ut på tiden och till slut kom han till mig med texten nedanför. "Om du nu är så himla långsam så tänkte jag att jag gör intervjun själv" Jag läste igenom intervjun och skrattade, han kunde ju inte göra en intervju med sig själv som såg ut som om någon annan gjort den. Jo, det kunde han, förklarade han, för de budskap han hade var så viktiga att få ut, och om jag nu var så långsam så måste han ta saker i egna händer. Och det gjorde han. Intervjun var publicerad på Fajaf.com. Och nu blir den publicerad här..

"
KEVIN ZAAR, SVENSK DOKUMENTÄR-FILMARE I EXIL

Med rosa-orange mohikanfrisyr och ett glatt leende kommer dokumentärfilmaren Kevin Zaar
mot mig och skrattar. Vi har bestämt att träffas på en coffeeshop i centrala Amsterdam för
att prata lite om hur det kommer sig att han som en av få dokumentärfilmare i världen
tvingats gå i landsflykt från liberala (?) Sverige. Historien börjar redan i början på nittiotalet.

1992 fick den multi-kreativa svensken Kevin Zaar panik och ångest då han såg hur
ointelligens, dårskap och egoism allt mer globalt började breda ut sig. Han kände att han
inte bett om att få vara på denna obalanserade planet och förbannade Gud och Universum.
Han kände sig oförmögen att förändra sin omvärld. Samtidigt så ventilerade han sina tankar
för en vän och berättade om en vision han fått om att skapa en film som skulle kunna
förändra framtiden för mänskligheten. Han kände sig dock maktlös och visste inte vilken
väg att gå. Han trodde inte heller att han hade kraft, mod eller möjlighet att förändra
världen och kände sig förtvivlad.

Kort därefter via en märklig slump råkade han hypnotisera sin vän Per, vars medvetande
åkte tillbaka genom tid och rum. Medvetandet hamnade i Egypten där vännen under hypnos
i detalj beskrev den inkarnation han haft tidigare med Solens dotter, även kallad
Hatshepsut, en gudinna som var ljuset, visheten och skönheten. Vännen berättade plötsligt
att denna tidlösa och medvetna energi från Solens dotter var i rummet och hade en önskan
om att kommunicera med Kevin.

Denna kraftfulla medvetna gudinna kom då in i Kevins liv och lägenhet via vännens kropp.
Energin från gudinnan kanaliserades likt en "Oracle in Delphi experience". Kevin fick då ett
inspirerande "peptalk from Twilight zone" där gudinnan berättade för honom att den idé
han hade om att skapa en film som skulle kunna förändra världen enbart var en idé tills han
faktiskt började göra någonting med den. Och att han faktiskt kunde göra någonting med
den. Gudinnan berättade att Kevin hade blivit utvald att sprida ett bredare
verklighetsperspektiv på ett logiskt sätt och att detta var hans öde. Men vad han än gör
fick han veta att han alltid måste följa sitt hjärta och aldrig göra saker av egoistiska
anledningar.

Nägra märkliga år foljde där Kevin gjorde allt från att slänga ut psykedeliska svampar på
talkshows till att organisera fredsfestivaler och ett av världens längsta direktsända UFO tv-
program. Han var tvungen att lämna Sverige efter att ha blivit brutalt nerslagen och
misshandlad av den svenska anti-rave polisen (Ravekommissionen) och att statsåklagaren
gått ut i media och sagt att vad Kevin gjorde var omoraliskt och att man skulle sätta dit
honom med alla till buds stående medel.

Kevin jobbade då med regissören Daniel Fridells maffiadrama Blodsbröder samtidigt som
han börjat filma och dokumentärt följa svenskar som fått nog av all moralpanik och tvingats
fly landet. Aldrig hade han väl trott eller anat att även han skulle bli en av dessa. Kevin fick
ta till landsflykt och lämna alla sina vänner och familj bakom sig. Något som var något
av det svåraste han gjort. Han har fortfarande inte sett sin familj sen han drog från
Sverige. Allt för att kunna följa sin vision och dröm om att skapa en film som kan
transformera mänskligheten.

HUR HAR DET KÄNTS ATT TVINGAS GÅ I LANDSFLYKT?

- Det har varit något av det svåraste beslut jag tvingats ta i mitt liv. En vän ringde på min
dörr och sa att jag var tvungen att följa med honom och den bil han hade parkerat utanför
min lägenhet. Om jag inte följde med honom så riskerade jag kanske fängelse och miljontals kronor i böter.
Jag hade varit språkrör för internet headshopen Smart Drugstore och startat
en Svensk Cannabisförening som blivit utsatt för razzia av polisen. Jag hade också filmat
för Reality Portal, dokumentärfilmsprojektet jag skapar. Jag hade blivit inbjuden som
filmare och dokumentärfilmare till ett födelsedagsrave utanför Stockholm.
Inbjuden att dokumentera eventuell polisbrutalitet i fall att polisen skulle lyckats
snoka reda på festen, som mången gång förut och med våld och brutalitet stoppa den och
mycket riktigt så skedde detta. Jag filmade till polisens vansinne deras brutala övergrepp på
mänskliga rättigheter. Man kastade sig över mig och försökte slita kameran ur mina händer.
Och jag blev själv ett offer for polisbrutalitet av Lasse Sandgren i Ravekommsisionen som
brutalt slog mig ner så hårt att jag sket på mig. Sen släpade han och en annan gris mig över
golvet på stället och släpade ut mig i snön och slängde mig i en polisvan med vidöppna
dörrar, där jag fick sitta i flera timmar i min egen avföring och minus 5 grader. Trots att det
fanns mer an 25 vittnen till detta råa overfall och att jag tvingades uppsöka sjukhus efter
skadorna vägrade polisen ta rapport. Jag hade inget annat val än att gå i landsflykt. Jag
kände fara för mitt liv och hälsa.

KÄNNS DET SOM ATT DU TVINGAS GÅ I LANDSFLYKT SOM EN EFFEKT AV ATT NEUTRALA
SVERIGE IMPORTERAT US WAR ON DRUGS?

- Ja, helt klart. En sk demokrati som helt utan debatt och helt ogenomtänkt importerar ett
krig där man krigar mot ett beteende, som 20-30 procent av befolkningen ägnar sig åt, som
även våra urfäder ägnat sig åt och som även några av våra mest kända Nobelpristagare och
kändisar förespråkar är ingen demokrati. Nobelpristagare Kary Mullis har sagt att han aldrig
skulle kommit fram till sin upptäckt om det inte vore for LSD. Larry Hagman, som spelade JR
i Dallas, har likaså berättat om hur LSD hjälpt honom till insikter och gett honom en bredare
syn på livet. Tori Amos och Sting har likväl som Wireds & New York Times journalisten
Daniel Pinchbech varit i regnskogen för att erfara resor bortom tid & rum i medvetandet.
Detta är ingenting nytt. Vad som är nytt är att folk börjar ana och förstå att samma
häxprocess som funnits mot häxorna för hundratals år sedan är samma sak som det sk
“war on drugs” idag. Eller som Robert Anton Wilson hellre kallar det. WAR ON SOME
DRUGS... Faktum kvarstår... Att de droger som samhället accepterar är de som gör oss slöa,
dumma, agressiva och eller dödar oss i allra störst utsträckning. Alkohol och tobak är vad
som skall anses vara okej, medan droger som ger dig ett bredare synsätt och som får dig
att se genom samhällets illusioner anses vara de allra farligaste. Farligast för vem? Personer
som Bush och Blair och andra lying bastards!!!

LSD UPPTÄCKAREN ALBERT HOFMANN, DALAI LAMA, NINA HAGEN, FD CHEFEN FOR FOOD
FOR OIL PROGRAM, DENIS HALIDAY, FD. CHEFS VAPENINSPEKTÖREN SCOTT RITTER, DJ PER
QX, FUCK FOR FOREST, DJ ATMOS, NEALE DONALD WALSCH, CANNABIS FRIHETSKÄMPEN
JACK HERER OCH REGINA LUND. HUR HAR DU KUNNAT MÖTA ALLA DESSA PERSONER OCH
FÅ MED DEM I FILMEN UTAN PENGAR?

- Ingen aning. Har bara brunnit för att skapa detta projekt helt enkelt och om man tar
saker steg för steg så brukar det till sist ordna sig. Och dessa personer är bara början.
Samtliga ämnen och personer kommer knytas samman med djupinfo/intervjuer på
realityportal-siten på nätet.

HUR GJORDE DU FOR FÅ MED MUSIK FRÅN EN AV SVERIGES MEST POPULÄRE MANLIGE
ARTISTER TIMBUKTU LIKVÄL SOM SIRIUS DOG FRAN REDNEX I DOKUMENTÄREN?

- Det är helt fantastiskt. Trots att vi inte har haft några pengar under tiden som vi skapat
detta projekt har flera fantastiska artister beslutat att vara med och stödja filmen och vår
vision. Och vi träffar fler och fler artister och inspirerande individer kontinuerligt som vill
vara med och hjälpa oss bygga en global plattform för förändring. Vi är dessa kreatörer
evigt tacksamma och ger dem än en gång “All hugs in Universe”!

VAD ÄR DET REGINA LUND AVSLÖJAR I FILMEN?

- Det kan jag ju inte avslöja. Då blir det ju ingen överraskning, men jag kan ju säga att hon
helhjärtat stödjer ravescenen och rätten till att få dansa och vara som man vill.

HUR KOMMER DET SIG ATT DU HAR GAY KINKY SEX SEGMENT SOM EN DEL AV REALITY
PORTALS FÖRSTA DEL?

- Jag kände att jag var tvungen att göra något drastiskt for att skapa maximal potential och
förutsättningar för exponering för projektet. Allting är skapat utan pengar med syftet att
kontrastera olika perspektiv och dogmas mot varandra. For att få oss att fundera och tänka
på vad som egentligen pågår här i världen. Ingenting är dock mer chockerande än MTVs
Viva La Bam eller Dirty Sanchez. Eller världen en vanlig dag i början av 2000-talet. Jag ber
dock alla som ska se projektet att inte döma Reality Portal på grund av bredden av sitt
innehåll. Reality Portal är likt en bred multimedial bokhandel och knutpunkt för explosivt
material och olika syn på sanningen.

NINA HAGEN IFRÅGASÄTTER AIDS STÅR DET PÅ OMSLAGET TILL FILMEN? VAD HANDLAR
DETTA OM?

- Sedan 1993 så har punkrockpopartisten och tyska kreatören Nina Hagen försökt publicera
en AIDS-kritisk artikel i media. Trots hennes globala stjärnstatus sa har hon alltså inte
lyckats få denna artikel publicerad. Denna artikel ifrågasätter hela AIDS-industrin och hon
har till och med blivit informerad om att tyska STERN magazine fått order där uppifrån om
att aldrig skriva om folk som ifrågasätter AIDS... Du kan själv läsa artikeln på nätet:

http://www.whatisaids.com/ninainterviewduesberg.html

Sedan så har både Foo Fighters likväl som flera Nobel pristagare ställt sig upp på
barrikaderna och försökt skapa en större medvetenhet kring denna fråga. Kary Mullis som
både käkat LSD och vunnit Nobelpris plus fått ett HIV-test skapat efter sin banbrytande
upptäckt säger själv att HIV inte orsakar AIDS. Reality Portal kommer fungera som en global
plattform för dessa och andra perspektiv som vi alla förtjänar att få ta del utav.

VI HÖRDE ETT RYKTE OM ATT DU HAFT SEX MED EN SKINNSKALLE, HELLS ANGELS OCH EN
AV SVERIGES MEST KÄNDA SPORTIDOLER. STÄMMER DETTA?!!

- Yepp, fast dock inte samtidigt.

Kevin skrattar och tar ett bloss på sin pipa. Han röker rent gräs utan tobak. Tobak skulle
han aldrig röka, säger han. Han berättar också att första gången han var full var han 26 år
gammal. Ja, han har en märklig karisma omkring sig denne sympatiske pratglade visionär.
Svensk bögpress har jämfört honom med såväl Jesus som John Lennon. Och just John
Lennon har tydligen spelat en stor roll i Kevin liv.

PÅ VILKET SÄTT HAR DU BLIVIT INSPIRERAD AV JOHN LENNON?

Han var och är en fantastisk inspirationskälla för mig och hundratals miljoner andra
människor i världen. En inspirationskälla som lever kvar i hjärtat på mig och stora delar av
mänskligheten varje dag som visar att vi måste våga följa våra drömmar. Tyvärr tyder allt
på att han blev mördad av FBI/CIA etc då han blev ett för stort hot mot “the military
industrial complex”. Varningstecknen fanns då men allt för få lyssnade och
mänskligheten valde vägen mot krig och obalans. Nu har den amerikanska regeringen med
Colin Powells son Michael Powell i spetsen förbjudit/censurerat hundratals fredfulla sånger
från radion i USA. John Lennons sång Imagine hör till de censurerade. Vi vill skapa en global
medvetenhet kring denna fråga och arbetar nu för att connecta Yoko Ono med Reality Portal
projektet.

VAD GÖR DIG LYCKLIG?

- Jag blir lycklig när jag skapar från mitt hjärta. Jag blir lycklig av att vara på psykedeliska
trance festivaler, som exempelvis Boom i Portugal, där folk kommer samman över alla
gränser och bara är, dansar och umgås tillsammans i fred och harmoni. Något som jag
hoppas alla kan få uppleva i sina liv. Den synergetiska vibben av upplevelser som denna gör
en varm i hjärtat en lång tid efteråt.

VAD SKULLE DU VILJA GE FOR RÅD TILL MÄNNISKOR SOM VILL EN MASSA SAKER MEN SOM
INTE VÅGAR TA STEGET?

- Att dem skall vara medvetna om att det finns en “infinite ocean of opportunities” alldeles
runt hörnet och att det finns magi, märkliga sammanträffanden och synchroniciteter.
Oavsett om man tror på Gud, Universum eller Fan och hans moster så finns det andra
dimensioner av medvetenhet alldeles runt omkring oss. Kan hända medvetande nivåer som
de flesta av oss inte ser, men som likväl miljontals människor börjat få kontakt med på
olika plan. Om jag kan uppleva en upplevelse utanför det normala som inspirerar mig att
följa mitt hjärta så kan det hände vem som helst...

HAR DU NÅGRA ANDRA FÖREBILDER?

- Jag diggar David Icke som skapar internetportalen www.davidicke.com. Han gör ett
fantastiskt jobb i att skriva böcker och undersöka tillvaron på alla sätt och vis. Trots att
han blivit bespottad globalt sen många år för att han stått upp för ett bredare perspektiv så
är det först nu som folk börjar vakna upp och inse att han har rätt och att han har rätt i det
mesta av det han förutspått sen 12-14 år tillbaka. Svensken Henrik Palmgren som gör
www.redicecreations.com är en annan fantastisk snubbe som gör ett monumentalt arbete
för ökad global medvetenhet. Och Alex Jones med www.prisonplanet.com. Jag kan inte nog
rekomendera deras sites.

TROR DU PÅ REINKARNATION?

- Jag tror på att allt hänger samman på en mängd olika sätt. Sen exakt på vilket sätt
man kan se det kan vi ju alltid fundera på. Jag förmodar att reinkarnation är ett
intressant sätt att se på det hela och jag förmodar att den som lever får se..."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0