< Till bloggens startsida

Latkväll

Oj, oj vilken lat kväll det blev; Kalle o chokladfabriken på tv, aladdinask på bordet och katt på magen. Otroligt skönt att bara vara, att jag inte kommit på det tidigare. En ledig dag kvar, sen tillbaks till business...suck. Önskar jag kunde vara ledig minst et par veckor till.

Dagens action var att en mus tog sig in i lägenheten (igen). Lilla Bless hade fullt upp med att jaga rätt på den men misslyckades. Varför är holländska hus lika mycket gjorda för människor som för möss. Har aldrig under de år jag bodde i Stockholm någonsin sett möss ta sig in i lägenheter. Ok, et par korvkioskråttor har man väl sett stryka längs gatorna mitt i natten, men inte INNE. Äckligt. Dessutom så har jag aldrig mat eller disk framme, efter råttupplevelsen på Nieuwe Nieuw straat (stor råtta borrade sig in i väggen, vaknade en natt och såg ett råtthuvud sticka ut genom väggen, det blev flytt ganska snabbt kan jag säga). Och nu bor jag dessutom högst upp i huset, med katt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0