< Till bloggens startsida

Fler med stress-symptom

Ca 3 timmar om dan gör jag något som enligt arbetsbeskrivningen kallas "monitoring", vilket innebär att att mazimal servicenivå ska uppnås genom att folk inte tar för långa raster, inte har för lång "personal time" och avverkar "10 items per hour". Med andra ord; jag är bitchen med piskan. Under dessa (långa) timmar ingår även att svara i telefonen, den så kallade "team leader hotlin". Ibland ringer kollegor från andra kontor runt om i världen, ibland l´ringer chefen och skriker, men för det mesta är det sjukligar, sjusovare och skolkare som hör av sig.

Idag tog jag emot ett extraordinärt samtal från en fransman som jobbar hos oss. Hans skift hade startat 1 timme tidigare utan att vi sett röken av honom, men nu hörde han alltså av sig,  både full, hög och väldigt arg.

Jag: So, when can we expect you to be here?

Han: I will come in when I want to!! Maybe in 30 minutes, but I don’t
know… I am not a machine

Jag: Of course you are not..  Do you have a reason for why you are late?

Han: Do you understand, I am not a fucking machine, I am not a machine
You know one thing, I can reassign tomorrow and I don’t give a shit If
you want a reason to why I am not coming in I can lie to you, because I
am not telling you, I hate this fucking company and will never come back! I only care for love.

På något sätt lättade den där konversationen upp hela min eftermiddag. Skönt med någon annan som också har julstress!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0