< Till bloggens startsida

Nyårsafton- snart mäller det

Det är dags att lägga julångesten bakom sig för det här året och sikta in sig på nästa rolighet; Nyårsafton.
Aldrig har väl så många förvänningar legat i luften, i en högtidlig blanding av löften, framtid och fylla.

I ett champagnebubbligt "can do"-rus skriver jag en lååång lista varje år av saker som jag förväntar av mig själv nästkommande år. Jag skulle kunnat spara ett par träd eftersom  ALLTID  samma punkter står uppradade som ska göra mig till en Bättre Människa

- Jag ska komma på vad jag vill göra när jag blir stor
- Jag ska INTE gräva ner mig över småsaker
- Jag ska se saker med positiva ögon
- Jag ska börja träna seriöst (alltså mer än 1 gång i månaden och promenaden till tåget räknas inte)
- Jag ska INTE bränna alla pengar första veckan i månaden (och absolut inte på skitsaker)
- Jag ska spara pengar (allt sparat är bra)
- Jag ska göra en lång resa
- Jag ska träffa Kärleken (alltså inte bara träffa utan även Inleda En Relation)


Det har väl gått sådär. I år ska jag bara vara Jag, det kan jag bara inte misslyckas med :-)

Snart kommer några vänner över, sitter med ett glas proseco, den här kvällen kan inte bli annat än kul!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0