< Till bloggens startsida

Snart helg igen

O, oj, o, många dagar utan blogging, men livet har liksom varit lite upp och ned sedan sist. Här kommer uppdatering, lite rörig.
  • För att ta det från början som i det här fallet är i lördags. Gick ut med Emelie och Lisa, fortsatte på egen hand och hann med allt som hör utegång till; dansa på podium, kissa på killarnas, tappa alla pengar (och hitta dem EFTER att ha åkt snålskjuts med taxichauffören)... Jag var mör... tills igår ungefär. Men nu är jag med igen och i morgon är det Fredag!
  • Jag har varit duktig och betalt mina räkningar idag, det var verkligen på håret att de skulle åkt vidare till arg indrivare, men nu är jag alltså safe. 
  • Jag sökte ett översättningsjobb och de bad mig göra några "testöversättningar". javisst tyckte jag och fick en lååång lista på sexleksaker som skulle översättas från danska till svenska. "dildo" och "stringtrosa med spandex i silikon" heter ju liksom samma sak så utmaningen var inte så stor. Men jag svarade dem att de lät som ett billigt sätt att få saker översatta om de ber varje ansökande att översätta 20 artiklar så har de ju sin katalog gjord helt gratis. Så jag önskade dem lycka till och det blev alltså inget översättandeDet är 6 arbetsdagar kvar på nuvarande jobbet, sen är jag ledig, och jag ska ägna mig åt att göra absolut ingenting, och det känns så lyxigt. 

Relationer: Citerar facebook: It is complicated

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0