< Till bloggens startsida

Morgondimma

Mitt huvud har tagit lite paus och jag känner mig duktig över att ens sitta på kontoret i dag. Helst skulle jag vilja ligga under varma filtar och titta på skräp-tv hela dan.

Som tur är var jag inte den enda som började måndagen i en lite lätt dimma. Emelie har tuggat i sig space cakes hela helgen, Lisa kurerar sig fortfarande efter fredagen, och de andra har inte böjat prata än så jag antar att de fortfarande är i kureringsfasen.


När jag kom in på kontoret i morse så luktade det unket zoo, typ Skansens elefanthus. Jag trodde först att jag inbillade mig, att jag hade något i ögat eller så, det flimrade liksom till hela tiden. Men när det prasslade överallt så insåg jag att mina ögon inte lurades; det kryllade av möss! Överallt! På golven, stolarna, skrivborden, värsta invasionen.  De har verkligen haft fest här hela helgen, vi hade inte tömt papperskorgarna i fredags, så mössen har jobbat hårt på att välta och tömma precis varenda en. Det låg musbajs precis överallt, har dammsugit som en liten tok. Snacka om sanitär olägenhet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0