< Till bloggens startsida

Mitt i natten

Varför kan jag inte sova? Därför att tankarna far okontrollerat i huvudet och jag kan förstå att dessa timmar på dygnet anses vara de mest ångestladdade. När jag var yngre och extrajobbade på ett äldreboende så var det faktiskt så att människor oftast dog den här tiden på dygnet, eller snarare mellan 3 och 4 på natten. Bara för att parta upp stämningen lite. 

Jag pratade med de på jobbet om vad man helst skulle göra om man inte var beroende av de där pengarna. jag skulle åka omkring på festivaler och sälja pannkakor. De skrattade åt mig, men faktum är att livet behöver väl inte vara mer komplicerat än så. Egentligen? Cruisa runt i en skruttig minibuss (som jag själv har målat) lyssna på skön musik hela dagarna, och göra folk glada med de mest fantastiska pannkakorna. Hm... när jag skriver ner det så kan jag förstå att de skrattade, Teamleadern är egentligen en förklädd hippie Som Inte Vill Vara Vuxen. 

Jag får i alla fall min vecka av skönt flum i Augusti, ska absolut till Boom i år igen. Önskar att livet vore ett evigt Boom. Kevin pratade om att arrangörerna tänkt på att bygga ett "Boom Village", typ flumställe där man bara kan vara.... Händer det någonsin så vet ni var ni hittar mig. Kanske med en hund eller två, absolut i ett pannkaks-stånd. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0