< Till bloggens startsida

tungsinne

Pengarna slut och mitt huvud också. Är meningen med livet att jobba häcken av sig för att sedan tröstshoppa sig glad för att sedan jobba häcken av sig... Jag är inte gjord för det här! Ge mig lite natur, ge mig några söta djur, och jag skulle må bra. Vill inte sitta i storstadsdjungeln och jag vill inte göra karriär; jag vill bara vara. 
Och ändå så ringer väckarklockan varje morgon och jag masar iväg till kontoret för att prestera, prestera och prestera. Hur hamnade jag här? Och hur tar jag mig härifrån?

Egentligen borde jag vara tacksam för allt jag har, jag vet. Ett bra job, bra läge på lägenhet, vänner och massa möjligheter. Men att överleva i Amsterdam kräver kapital, och det tjänar man på att sitta bakom skrivbordet hela dagarna, och vad är meningen med det om grundtanken är att uppleva?

Antagligen bara lite nyårskris... eller ihållande bakfylla... 

Att göra i helgen
Promenera
Äta nyttigt
Meditera



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0