< Till bloggens startsida

Storstäd i Red Light och lyxkiss

Amsterdam gör en ny storsatsning: "Coalition project 1012". Det ska alltså rensas ut i området som har postkod 1012. Gissa var jag bor? I Glada 1012-området såklart. Det ÄR faktiskt mycket fuffens här, Innerstan är mer eller mindre maffiastyrd. Pengatvätt, droghandel och människohandel har tagit över. Jag håller med, det är lite väl mycket väsande på stan: "coca" "bike" eller  "you want to be a model". Till en viss gräns är det lite spännande och till och med charmigt, men efter senase månadernas erfarenheter av Fel Människor så känns en storstädning ganska välkomnande....

Men till skillnad från Sverige så hanterar man dessa frågor på en helt annan nivå. I stället för att FÖRBJUDA eller BANNLYSA inslag som droger, prostitution och sexklubbar så har ett förslag tagits fram om hur man ska göra dessa ställen nöjen mer angenäma. För alla. Handlare, köpare, prostituerade, turister, buissnessmen, och invånare. Man kommer alltså varken att förbjuda coffee shops, Red Light, bastuklubbar eller sex-shower;  folk kommer ju faktiskt hit för att Ha Kul. Man ska alltså bara renovera Nöjesfältet lite, slipa ned på skabbigheten. Jag tycker att det är så klockrent och jag är stolt över att kunna kalla mig "an Amsterdammer" något som alla skattebetalare glatt kan titulera sig (Gud nåde dig om du kallar dig Stockholmare om du inte har 71 generationer bakom dig av fattijon som bott i Gamla Stan, för att inte tala om vad som krävs för att kunna kalla sig Svensk!!). Me like! Mänskligt helt enkelt. Den liberala inställningen kompenserar flera gånger om för at att himlen alltid är grå och hundskiten ligger i drivor på gatorna. Vad är lite hundskit när man kan gå ner på lokala coffee shoppen och gagga lite skit med grannarna?
image90
Alla kan leka i Amsterdam

www.SimplyAmsterdam.nl är en nyhetssida Light på engelska för sådana som jag- latmaskar som ännu inte har lärt sig att prata med en het potatis i halsen. Lättsmälta nyheter om Amsterdams kinky-klubbar blandas med info om det senaste som händer i stan.
I dag släppte man nyheten om att det jobbas hårt för att kisseriet ska bli både trevligare och enklare för oss tjejer ute på shoppingrundan. Framförallt poängteras det värdelösa i att man tvingas köpa något varenda gång man behöver en toa. Att handla en kaffe varenda gång blåsan är full känns ju verklige värdo! Ofta tillåts man då entré till en ofta sunkig toalett utan papper. Och det trots att en bister toalett-tant sitter utanför och tar betalt. Jag undrar om de är klonade, för de ser alltid lika sura ut och bjuder på samma sorts fruktkarameller med fadd eftersmak (Kan iofs förstå att det kankse inte är så kul att sitta där hela dagarna, men mitt medlidande är inte så stort när blåsan håller på att rinna över. Antar att de flesta känner likadant. Kanske lite synd om talett-tanderna ändå...). 
Jag ser i alla fall fram emot att få lyxkissa på de ny fräscha toaletterna! 
 image91


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0