< Till bloggens startsida

Shit-chatt

Yes!!! Jag får bo kvar i skokartongen och hamnar inte på gatan, Stora Lättnaden. Hade varit lite jobbigt om jag behövt flytta, även om jag är född flyttfågel. Om jag hade haft pengar så skulle jag fira med glad shopping, men nu firar jag med... att bo.

Jag läste någonstans att man bara är produktiv de första timmarna på morgonen,. Varför är man då på jobbet 8 hela timmar? Känns helt vansinnigt och fruktansvärt överambitiöst. Om man jobbar effektivt 2 timmar varje dag och låtsas arbete resten av tiden så är iofs timlönen ganska hög!

Nu börjar diciplinen ta slut och jag försöker hela tiden hitta ursäkter till att inte behöva jobba. Jag har kokat kaffe (absolut nödvändigt om man ska vara produktiv), handlat mjölk (ett måste om man ska dricka kaffe), kissat (efter allt kaffe), pillat naglarna och rökt (frisk luft har aldrig skadat). Men nu är det snart lunchrast, då kan jag ägna mig åt 30 minuters slacking På Riktigt, ska ta med mig Maud ut på kedjerök, alltid lika kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0