< Till bloggens startsida

Gubb-vila och fest

Det blev inget promenerande, det slutade med gubb-vila (eftermiddagslur) i stället. Men eftermiddagen fick sig en helomvändning när Lisa ringde och bjöd mig på inflyttnings-fest. Hon och hennes kille har flyttat från en segelbåt Modell Mindre till En Större Variant. Klart jag måste dit och fira! Alla skäl till fest ska tas på största allvar. Har dock ingen inflyttnings-present, inventerade skafferiet och hittade en flaska skumpa och Ballerina-kex, (inhandlade med Kevin) får funka...
Jag lovar härmed mig själv att inte dricka alkohol, i alla fall inga odrägliga mängder. Jag lovar också att inte komma hem för sent eftersom jag vill känna mig frisk och kry på måndag när det är dags för Kontoret igen. Ingen helnatts-historia alltså, bara lite sofistikerat inflytnings-firande. Så Där Som Vuxna Gör. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0