< Till bloggens startsida

Arga hackare, Dr Phil och annat matnyttigt

Amsterdam är en ganska grådaskig historia så här års, och var man än trampar så sätter man fötterna i stora, kladdiga hundbajshögar. Men men, kom ut på promenad i alla fall. Fönsershoppade bara, alltså inte gjort av med några pengar. Inte för att jag direkt har några pengar att göra av med, men ändå...

Förstrött mig med min nya last. Facebook. Verkligen en plåga, men kan bara inte låta bli. Verkligen ticks, måste vänja mig av med det, som jag skrivit tidigare, borde nog anmäla mig till en stödgrupp. AF= Anonyma Facebookare

På Dr Phil igår (tro nu inte att jag är slav under doktorn, det händer att jag tittar... ibland) så pratades det som vanligt om relationer och denna gång handlade det om virtuell otrohet. Tjejen var skitsur för att pojkvännen hade "vinkat" till någon på My Space, vilket för henne var samma sak som otrohet. Som hämd hackade hon hans mailkonto och skrev i hans namn till alla i hans adressbok: "I am a lying fool that have been cheated on my wife and I will make up for it" eller nåt i den stilen. Både deras gemensamma dotters lärare samt familjeläkaren fick detta meddelande, jag tyckte faktiskt att det här avsnittet var otroligt underhhållande. Snacka om dubbelmoral! Att gå in på någons mailkonto är ju verkligen ett intrång!

Som Vuxna Förbannade Hackare och deras besök hos Aftonbladet.
Vuxna Förbannade Hackare skrev:
"OK. Att hacka tv3 på deras födelsedag var tydligen inget stort. Aftonbladet
skriver hellre om en ful jävla hundjävel som springer från smällare?!
Härregud! Vi får helt enkelt prova på någonting annat för att nå ut till vårat
förfallande samhälle. Vad sägs om någonting annorlunda? Enbart för att VI ÄR
ANNORLUNDA OCH KOMMER FÖRBLI ANNORLUNDA! Vi tillhör inte den skittråkiga
kategorin människor som går upp 7.00 varje dag, äter frukost, sätter sig på
tunnelbanan och läser påhittade historier ur serietidningen aftonbladet,
klockan 09.00 sätter sig på ett jätteviktigt möte som inte ger ett skit,
klockan 12.00 äter man lunch som sambon fått lov att laga dagen innan, klockan
17.00 går man hem, inte en minut före eller efter, det är viktigt att inte
stanna kvar eller gå hem tidigare, allt måste vara EXAKT lika SKITTRÅKIGT
VARJE DAG."
läs mer..http://www.flashback.info/showthread.php?t=597565

Hmmm. ...Av texten att döma så är de som står bakom Vuxna Förbanade Hackare allt annat än vuxna, De skriver att de är annorlunda. På vilket sätt? Alla vill vi ha vår beskärda del av uppmärksamheten och har man helt enkelt inte bildningen eller förmågan att konstruktivt jobba för sina mål... ja, då är det väl lättare att sabotera antar jag.. låter mer som en hög pubertala hundvalpar, sött...
Jag skulle tippa att det handlar om en grupp högst ordinära, uttråkade slynglar som kommit på ett sätt att få hora sig lite i rampljuset. Jag kan inte låta bli att tycka att det är lite gulligt, rentav lite rörande. 
Speciellt när motiveringen är att Aftonbladet inte skriver riktiga nyheter. Är det någon som på fullaste allvar köper kvällstidningarna och tror att de får läsa om något matnyttigt? Syftet är ju ett: förströelse. Vi vill läsa om Britney Spears (stackars förresten)  Kungens älskarinnor (eller var det älskare?) och vem som har snyggast urringning, simple as that. Vill man inte läsa så köper man inte och då säljs det inte. Precis som med allt annat, tillgång och efterfrågan styr, men hackargänget tänkte nog inte så långt...

Ja ja, nog ordbajsat för idag. Ska inventera skafferiet och försöka hitta något kul att stoppa i mig, hungrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0