< Till bloggens startsida

Antidepp och LSD

Telefonsamtal med vän som just börjat med antidepp. Jorden snurrar och allt känns psykedeliskt, som att ta LSD. Jag vet hur det är, både att börja med antidepp och med LSD. 

När jag började med antidepp så roterade hela världen och jag började att läspa, sexy hexy. Samtidigt så skakade jag som en heroinist, verkligen en jobbig period. På den tiden var jag något suicidal så det var så jag hamnade på Danderyds psyk. Allt stabiliserade sig (i alla fall någorlunda) och sen dess känns livet väldigt levnadsbart. 

När det gäller LSD så har jag bara en sak att säga; var ledig minst en vecka och befinn dig så långt som möjligt från civilisationen du bara kan. Jag minns första gången jag provade, på Boom Festival i Portugal. Musik, dans och helt galet kul. När jag kom hem till Berlin så var jag helt lyrisk över min nyvunna upplevelse, jag ville göra det igen. Bara det att jag hamnade på något sorts lack och läder-party för övermogna, en skrämmande historia... Sprang gråtande hem med en massa läskiga bilder i huvudet, bland annat en tjock gubbe i tanga och skinnkeps som sprang omkring som en ekorre. I MIN värld sprang han i alla fall omkring som en ekorre. Det var sommaren jag lärde mig att var Sak har Sin Plats... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0