< Till bloggens startsida

Sexlös på Hälsans Ö

Mamma snarkar i soffan så polyperna skakar i takt med fönstrerna (storm ute). Låter hemtrevligt, om jag blundar så får jag nästan för mig att det är Prutthunden som ligger där och snusar. Men som sagt, jag är på Lidingö och här finns det antagligen inga prutthundar som kan förstöra imagen.

När man promenerar över Lidingöbron så möts man av en skylt halvvägs över bron där det står "Välkommen till Hälsans ö". Vad är det som gör denna ö till hälsosam? Jag minns när jag gick i skolan här hur många dramer som utspelade sig bakom vrålkåkarna. Alkoholism, självmord, pillermissbruk och bullimi, men som alla lidingöbor vet så är det fasaden som räknas och den putsades det på. Inte hälsosammare än någon annanstans med andra ord. Det finns ju förstås en "Hälsans Stig" som ingen går på och naturen är vacker när den inte är halvt nedhuggen eftersom golfbanan måste få plats.

Den värsta sortens (och den största andelen) lidingöbo är Den Nyrika som vill visa upp både sig och sin nyvunna rikedom genom att braxa på det där brattiga sättet som bara nyrika kan. Antagligen skulle jag bete mig likadant själv men eftersom jag adrig provat på att vara nyrik så lämnar jag det osagt...kände mig iofs tät när jag kom hem från Japan med 100 000 i kontanter i handväskan och åkte taxi, måste fråga mina stackars anhöriga  om jag betedde mig vräkigt utan täckning. Antagligen.

När jag klippte mig igår så köade jag tillsammans med typ 10 ungar. När det blev min tur så frågade jag frisören (snygg utländsk man, 100% gay) om det alltid är så mycket barn som ska klippas. Han tittade på mig och himlade med ögonen. - "Ja, sa han och böjde sig ner mot mig i stolen och viskade "men vet du, det är inte ungarna som är värst, det är föräldrarna" han fortsatte i förtrolig ton "tidigare, jag jobbade i Skärholmen, inga problem, men här föräldrrna tror deras barn är värsta vip-kunderna".

Så, jag tillbringar alltså denna lördagkväll kedjerökandes på Hälsans Ö. Han lyser med sin frånvaro och min kropp är så osexad att den har glömt bort hur man gör. Nej, nu överdrev jag, men ni fattar konceptet. Misär i braxarnas paradis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0